A csiszolási munkák befejezése után 1-2 héttel végül eljutottak odáig a dolgok, hogy a trabi elindulhatott a lakatoshoz .
Ez sem volt egy egyszerű művelet, mivel autószállító utánfutó nem jöhetett szóba több ok miatt (túl nagy össztömeg, jogosítvány kategória). Így két lehetőség maradt, vagy egy teherautó platóján visszük fel, vagy egy utánfutón. Végül az utóbbi mellett döntöttünk, mert az utánfutónál nem kell olyan magasra emelni a bódét, mintha egy furgon platójára akarnánk feltenni.
Béreltem hát egy utánfutót, aminél csak egy kitétel volt: a plató legyen hosszabb 190 centinél, mivel kb. ennyi a távolság a két “tengely” zártszelvény között. Így szépen fel tud feküdni az egész a zártszelvényekre, stabil is lesz és a teher is jól lesz elosztva.
A környéken szerencsére sikerült ilyen utánfutót találni, mögé kötöttünk a 4T-nek és indulhatott a hadművelet.
Az utánfutó két hosszanti oldalára felfektettünk 1-1 deszkát, hogy a “tengelyek” ne karistolják össze az oldalfal tetejét. Ezután hárman megfogtuk a bódét, és ráemeltük az utánfutóra, végül több helyen spaniferrel rögzítettük. A javításhoz szükséges motyók az utánfutóban a trabi alatt, és a kombi 4T hátuljában tökéletesen elfértek.
Ezután következett egy néhány száz méteres “túra” kertek alatti utakon, hogy a trabi végül megérkezzen a lakatoshoz, hogy néhány hét alatt újjászülessen.