1963.
Megjelenik a 601-es típus ( gyári kódja P61, a motoré P63-64 ) Az első 601 bemutatása. Fehér műszerfal, kerek óra, billentyűs kapcsolók. Nincs még szellőző a C-oszlopon, a tank 24l-es. Még bajuszos az orrembléma, sűrű rácsozatú a homlokfal, duroplasztból, fémkeretes az index, háromrészes lökhárítók. Fémkeretes hátsó prizma, ívelt hamutartók. Rendszámvilágítás 5 izzóval. Íves külső-belső tükrök. 9,5×975 ékszíj. Karburátor típusa 28 HB 2-7.
1964.
Fekete műszerfal, trapéz alakúra cserélt óra.
1965. június
Főtengelycsapágy átmérő 47mm-ről 49mm-re nő.
1965. szeptember
– Olajfilmes légszűrobetét helyett megjelenik a papírbetét.
– Kombi megjelenése, itt már Universal néven.
– 601 DeLuxe – Krómozott külső alkatrészek, extrák, időnként más színre lakkozott tetővel. A piros tetős kivitelnél a díszlécek gumiszalagja is piros. A DeLuxe egyben előredönthető üléssel készül.
– 601 Hycomat – Egyedi rendelésre, de nagy szériában gyártják az automata kuplungot.
1967.
– Duplex fék előre, szegecselt helyett ragasztott fékbetétek.
– Tramp, Kübel – Megjelennek a nyitott változatok, a Tramp a hadsereg/határőrség részére, a Kübel a civil változat (erdészeknek, stb… )
1969.
P65-66 gyári kódú motor. Az embléma felkerül a motorháztetőre, még alumínium, mint ahogy a hátsó típusfelirat is. Motor 24LE, végsebesség 105 km/h. Megjelenik a szellőzőrács a C oszlopon. Más formájú ülések, laposabb dísztárcsák. Nagyobb, fémkeret nélküli első index. Egy darabból álló, de még íves lökhárítók. Világítás és ablaktörlő forgókapcsolókat kap. Ékszíjméret változik 9,5×975-rol 9,7×1000-re.
1971.
Fokozatosan dönthető ülések, levehető üléshuzat.
1972.
26l-es tank, műanyag orrembléma és típusfelirat. M18x1,5 helyett normál, M14 x 1,25-ös gyertyák. Új, nagyobb gyújtótrafók. Radiál abroncs is kérhető.
1973.
Végütközős lengéscsillapítók, így megszűnik a futómű határolópántja.
1974.
– Az egymilliomodik Trabant. Tűgörgős dugattyúcsapszeg, 1:50-es keverék. 4,33-ról 3,95-re módosult áttétel, végsebesség 108km/h.
– Special: Kormányzár, elakadásjelző, intervallumos ablaktörlő, új műszerfal, még vastag tetővel.
1976.
Új rendszerű fűtés, új első kipufogódob, motorburkolat, kipufogócsonk. Új színek rendelhetőek. Újfajta automatikus utánállító a fékekhez. Az első maszk fémből.
1979.
Kétkörös fékrendszer, új, műanyagvégű lökhárítók.
1980.
A DeLuxe felszereltsége bővül: ködlámpa, tolatólámpa, elektromos ablakmosó, kétszólamú kürt.
1983. szeptember
– 12V-os elektromos rendszer, elektronikus gyújtás, limuzinnál a B oszlop szélesebb. Generátor a dinamó helyett.
– DeLuxe tovább bővül: fejtámlák, hátsóablak-fűtés
– Universal – Gázrugók a hátsó ajtónál.
1985.
Halogén fényszórók, piacra kerül a tetőablakos változat.
1986.
Új, szinkroncsuklós féltengelyek, fogyasztásmérő műszer. Új kuplungszerkezet, főtengelyre labirintgyűrű kerül. Új ülésállító szerkezet. Csavarrugós hátsó futómű.
1987. szeptember
Széria a hátsóablakfűtés. Új, 28 H1-1 karburátor.