Projekt OT-601 #2: Diagnózis

Új bejegyzés ugyan nem volt egy ideje, ettől azért persze még voltak történések az elmúlt időben.

Pl. le- és kikerült a trabiból ez-az. :D

Teljesen kibeleztük, nem maradt benne semmi, csak a fékrendszer csövezése, de az is kikerül a hétvégén, ha minden a tervek szerint alakul. A lényeg viszont nem ez, hanem az, hogy a lecsupaszításnak köszönhetően most mindenhol könnyedén vizsgálható a kaszni állapota.

Nézzük akkor a diagnózist, szépen sorban.
Először is, ami már a belső szétszedésekor és a hazahozatalkor is problémásnak tűnt, az most sincs máshogy. Egyértelműen látszik, hogy a küszöbök, a csomagtér padló, a hátfal és a lökhárító tartó ívek “elfogytak”.

Ezeken nincs mit szépíteni, egyértelműen látszik, hogy nincs értelme foltozni, csak a teljes csere segíthet. Azonban felmerült, hogy a padlólemez középső része (a pótkerék mélyedésével), és az alatta végigfutó merevítő középső része menthető, így a teljes csomagtér padló csere talán elkerülhető.
Kiderült még továbbá, hogy a doblemezek ívei változó mértékben, de egytől egyig rosszak. Ez mondjuk nyílt titok volt, az ívek talán még a múzeumban tartott példányokon is rohadnak, a hülye gyári kialakításnak köszönhetően miszerint “csináljunk a peremre belül egy szép polcot, ahol megülhet a sár”. :)
Ami még nem volt egyértelmű, de azért gyanús volt, hogy gond lehet vele, az a feljebb lévő képen látható “doboz”, ami a hátsó doblemez pereme mentén fut körbe. Ennek a vége felülről “kirágódott”, ahogy alulról a kerék mögötti és előtti rész is. A futómű/laprugó feletti rész úgy tűnik, hogy rendben van.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ennél a hátulsó “doboznál” is az történt, mint előrébb a küszöböknél: ahol lemezzel körülvett üreg van, ott valamelyik irányban el fog kezdeni kirohadni az üreg. Ez gondolom a levegő páratartalmával van összefüggésben, és azzal, hogy az említett pára milyen könnyen tud megszorulni egy adott üregben, ahol aztán “munkához lát”. A küszöb és a hátulsó “doboz” úgy tűnik, ilyen “könnyen megszorulós” üregek. A doboz végének kirohadt állapota látható volt, de a kirohadás alatta már a meglepetés kategóriába tartozott – abból is a nem épp kellemes fajtához.

Egy másik nagy meglepetés volt még az akkutartó és a bal első doblemez közötti rész. Itt volt egy nagy tömítőpaszta “csundi”, amit gyanútól vezérelve felfeszítettem. A gyanúm beigazolódott:

Találtam egy szép nagy lyukat, így ez a rész is felkerült a “javítandók” lista 8 méteres leporellójára. A talált meglepi hatására aztán minden illesztésről felvakartam a gyári tömítőanyagot, szerencsére máshol már nem ért ilyen kellemetlen meglepetés.

A legnagyobb meglepetés végül akkor ért, amikor aknából is meg tudtam végre nézni a kocsi alját. Ekkor fedeztem fel, hogy az eddig menthetőnek gondolt hattyúnyak valószínűleg cserés. Ugyan csak pár apró lyuk van rajta, de a két nagy talp tövénél (amire a bölcső van rögzítve) végig van lyukadva körbe, olyan, mintha valaki egy konzervnyitóval végighúzta volna. Így valószínűleg kinéz egy hattyúnyak csere is, hurrá…
(A kocsi aljáról csak néhány képet csináltam, azok is elég vacak minőségűek lettek, így csak egy képet szúrok be ide a hattyúnyak középső traktusáról – amin minden látszik, csak a lényeg nem.:p)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fentieken felül van még néhány apróság, amik rosszak, de annyira nem gázak, hogy külön bekezdést szenteljek rájuk. Ilyen pl. az “A” oszlop töve két oldalt, az első doblemez  hátsó tövénél, az alsó peremek körbe, amikre felfekszik a durók alja és az első doblemezek belső-alsó széle, ahol felfekszik a hattyúnyak a doblemezre, valamint ott van még a kuplung alatti gányolva javított rész is.

Hozzátartozik még a sztorihoz, hogy szétszedés közben már berendeltem a biztosan cserés alkatrészeket, vettem csomagtér padlót, hátfalat (kombié, de nekem csak az alsó része kell, meg talán a szélei), lökhárító tartó íveket, doblemez javító íveket, alsó és felső küszöböket, mindezt 44 ezer jó magyar Pöngőért. A minőségük átlagban nézve elfogadható, bár az új alsó küszöbökön azért biztos lesz faragni való, azok lehetnének jobbak is. Erre még rájön valszeg a cseredarab hattyúnyak, amit nagy optimistán nem vettem.

Végezetül álljon itt egy lista, hogy mikkel lesz dolga a lakatosnak (a teljesség igényéVEL):
– hattyúnyak (valószínűleg)
– alsó küszöbök x2
– felső küszöbök (valószínűleg)
– lökhárító tartó ívek elöl x2
– tűzfal a főfékhenger alatti részen
– tűzfalon az akkutartó környéke
– csomagtér padlólemez széle x2
– csomagtér merevítő széle x2
– doblemezek ívei x4
– jobb hátsó utas lábtér sarka
– “A” oszlop alja x2
– jobb oldali “B” oszlop a zár fölötti részen (repedés)
– alsó peremek az “A” oszlop előtt és a “B” oszlop mögött
– csomagtérben a doblemez “doboz” vége x2
– doblemez “dobozok” alja, a lengőkar tartó “csöcs” és az alsó küszöb közötti szakaszon x2
– padlólemez felső küszöb és üléssín közötti része x2
– 2 kis gombaforma izé, ami a szőnyegeket rögzíti x2

Egyelőre úgy néz ki, hogy “csak” ennyi. A lakatos keresése folyamatban van, hétfőn lesz találkozóm az első vállalkozóval. Reméljük a legjobbakat.

A bejegyzés kategóriája: Veterán
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?