Miután a Trabi visszakapta a “ruháját”, következhetett a fényezés előtti utolsó lépés: az alvázvédő felvitele.
Ezt a lépést azért időzítettem közvetlenül fényezés elé, mert így semmi nincs útban az alvázvédőnek, ráadásul a küszöb oldala és a kerékívek is fényezve lesznek, amit az alvázvédőre kell fújni. Ráadásul a fényezett kasznit már nem szívesen dönteném oldalra, még kevésbé fújkálnék mellette alvázvédővel, bármennyire is le van maszkolva.
A művelet maga eléggé egyértelmű volt. Vettem egy tekercs maszkolószalagot és egy 20 m2-es fóliát, amit festők használnak bútorok letakarására. Ezt feltettem a kasznira a maszkolószalaggal, és lefedtem minden helyet, ahová nem akartam, hogy kerüljön az alvázvédőből.
Maszolás után következett az oldalra borítás, és egy gyors por- és póktalanítás.
Az alvázvédőt ugyanazzal a pisztollyal vittem fel, amivel a varrattömítőt is fújtam. Ez direkt alvázvédőzéshez való pisztoly, “patronos” kiszerelésű alvázvédőhöz (egy egy literes doboz, aminek menetes a nyaka, és rászerelhető magára a pisztolyra).
A használt alvázvédő Würth márkájú, literes, kaucsuk alapú, festhető kőfelverődés- és alvázvédő, fekete színben. A fújás az instrukciók szerint először egy vékony rétegben történt, majd hagytuk az anyagot pár percig párologni, ezután mehetett fel vastagon.
Végül 7 dobozra volt szükség a megfelelő fedéshez. A végeredmény szép lett és remélhetőleg tartós is, rég láttam ilyen állapotú Trabant padlólemezt. :)
A festéssel kapcsolatos szervezések is megkezdődtek, előreláthatólag szeptember végén kerül a kaszni a fényezőhöz, ahol remélhetőleg 2 hét alatt visszakapja a régi fényét. Hogy addig se unatkozzak, előkerestem minden olyan alkatrészt, aminek feketéknek kell lennie (motorburkolat, benzintank, légkeverő és kürtő, stb.), a kasznira várás ideje alatt ezekkel fogok foglalkozni.