Motorháztető Projekt – Advanced Edition

Mióta megvan a 4T, kb. azóta folyik rajta az alakítgatás, hogy minél inkább egy régebbi kiadású 2T-re hasonlítson. A közelmúltban történt változtatásokkal teljesedett ki az átalakítás, mivel most már motorháztetőből is kapott egy 2T-re valót – azonban a helyzet nem ilyen egyszerű.
Sokan gondolhatják, hogy 4T-re 2T motorháztetőt feltenni egyszerű és gyors művelet. Tulajdonképpen ez igaz is. Azonban ha valaki komolyan gondolja a dolgot, akkor a megoldás ‘kicsit’ bonyolultabb.

Innen nézve csak egy egyszerű 2T motorháztető, a szemfülesebbeknek gyanúsak lehetnek a szellőzőnyílások

A 2T motorháztetőnek szinte egyetlen és legfontosabb előnye, hogy sokkal szebben mutat az autón, mint a szögletes eredeti.  A ‘profik’ még hozzátennék azt is, hogy könnyebb és áramvonalasabb is, de ez már csak szőrszálhasogatás.
A lényeg, hogy ezen előnyök mellé társul egy-két komoly hátrány is: a szellőzés kérésének a megoldása. Mivel a 2T-ken a hűtés/fűtés rendszernek nem része a motorháztető, ezért ott nincs is semmi gond. Viszont a 4T-ben a szellőztetés a motorháztetőn keresztül történik. Ha egy ‘sima’ 2T motorháztetőt felszerelünk egy 4T-re, akkor előáll az a probléma, hogy a szellőzőrendszernek nem lesz szabad kijárása a motorháztető szellőzőjáratain keresztül a szabad levegőre (mivel azon ilyenek nincsenek is), így a szellőzőrendszer kénytelen a motortérből beszívni a büdös, motor által felmelegített levegőt. Gondolom nem kell tovább részletezni,  hogy ez miért nem jó…

A probléma kiküszöbölésére egy jó megoldás létezik – valahogy ki kell alakítani a 2T motorháztetőn is a fent említett szellőzőjáratokat. Ennek megoldására mi a következő utat választottuk:
A nyár folyamán beszereztem egy 2T és egy 4T motorháztetőt is. A 2T-ről a szegecsek bontásával leszereltem a duroplast burkolatot. Az üres vázról levágtam a két első merevítőrudat is. A 4T motorháztetőről lefúrtam a ponthegesztéseket és a külső lemezborítást a ragasztás ellenében letéptem a vázról.
Így előállt egy 4T váz és egy 2T burkolat, már csak össze kellett házasítani a kettőt.

Innen nézve már több, mint gyanús :D

A művelethez nem kellett más, csak egy rakás csavar/szegecs, ragasztó, tömítőanyag, festék, nem kevés idő és még több türelem. Az összeillesztés még könnyen megy, a 2T burkolat meglepően jól illeszkedik a 4T vázhoz, az igazi szopás a finombeállításoknál jön elő. Fokozottan igaz itt a tézis, jobb kétszer mérni, és csak utána vágni/fúrni, mert így sok kellemetlenségtől menekül meg az ember. Ha minden megfelelően illeszkedik egymáshoz, akkor jöhet a szellőzőnyílások kivágása, a végső összeillesztés a ragasztókkal/tömítőanyagokkal és a festés. Aztán már csak a felszerelés van hátra, és hopp, kész is a 2T “sztájl” motorháztető, ami teljes mértékben képes ellátni egy 4T motorháztető funkcióit.

Persze ezt leírni gyorsabb volt, mint megcsinálni, a teljes művelet 6 napig tartott, napi 8-9 órás “műszakokban”… Ráadásul az amúgy sem egyszerű műveletet tovább nehezítette a tény, hogy a zsanérok/egyebek már régi és törékeny alkatrészek, amikkel óvatosan kell bánni, ha az ember nem akarja 10 percenként cserélgetni őket (már ha van tartalék…).

Összefoglalva érdekes művelet volt, jól is néz ki, de csak az vágjon bele hasonlóba, akinek van rá ideje és türelme (meg persze pótalkatrésze, ha esetleg kéne). :D

A bejegyzés kategóriája: Egyéb
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?