Projekt OT-601 #10: Alap(oz)ok

A #9-es bejegyzésben szó volt róla, hogy miután visszajött a lakatostól, a kaszni alja kapott 2 réteg Győrlakk Rapid 800 rozsdagátló alapozót. A jó idő beálltával folytatódhattak a festéssel kapcsolatos előkészületek.
Megjött a tavasz és a jó idő, így a kaszni még fémtiszta részei szintén megkaphatták a maradék Rapid 800-at. Először ismét egy drótkorongos-nitrós tisztítás következett a még fémtiszta részeken, majd piros réteget kapott a tűzfal (drótkorongozás után, mert az ősszel ez a rész még kimaradt), a sárvédők alatti részek, és a padlólemez felülről. Ezzel remélhetőleg sikerül elejét venni bármilyen rozsdásodásnak, ami ellen a Rapid cink-kromát tartalma adhat tökéleteshez közeli védelmet.

Van azonban egy “kis” probléma a Rapid 800-al: nem vízzáró. Már pedig ha alájuthat a víz, akkor az képes gondokat okozni még ilyen ‘spéci’ festék esetén is. Emiatt szükség van még egy fajta alapozóra, ami epoxytartalma miatt már vízzáró rétegként is funkcionál.

Ez az alapozó végül a HB Body 989 lett. Kétkomponensű epoxy alapozó, emellett cink-foszfátot is tartalmaz, ami szintén elég jó rozsdagátló szer.
Body 989 végül nem csak oda került, ahol Rapid 800 volt a felületen, hanem jóformán mindenhova a piros részeken kívül is. Kívülről a tető pereméig lett fújva, az utastérben az oszlopok tetejéig, kivéve a legfelső peremet körbe.
Mivel ezeken a részeken még rajta volt a gyári festékréteg (nem lettek fémtisztára csiszolva, nem volt miért), ezért alapozás előtt meg kellett oldani, hogy a Body 989 tapadjon a felületre. Ennek eléréséhez jó pár ív 600-as csiszolópapírt és némi vizet használtunk fel, és minden még festett felületet simára smirgliztünk vizes csiszolásos módszerrel.

Miután ez megvolt, mehetett az epoxy alapozó mindenhova. Így most az egész kaszni szép egységes szürkésfehér, és remélhetőleg tökéletesen védett a rozsdásodás ellen.

Nem mellesleg a további alkatrészek közül epoxy bevonatot kapott még a két ajtó és a motorháztető váza is (természetesen drótkorongozás és zsírtalanítás után).
Végül a mennyiségek: mindkét fajta alapozóból 3-3 liter került fel az autóra. A Rapidnak 5000 Ft literje, a Body 989-nek 8 ezer körül edzővel együtt, ki lehet számolni, mennyi egy “csak” alapozás. Még mindig olcsóbb, mint egy lakatolás 200++ ezer Ft-ért.

Megemlíteném még az alapozáson túl, hogy történt változás műszaki/szerkezeti szinten is. Az ajtózsanérok le lettek szerelve és meg lettek tisztítva és a csapszegeiket is kicseréltem.
Volt egy kis “utólagos kasznimunka” a doblemez íveknél is, mert az utángyári ívre lakatolás után nem feküdt fel tökéletesen a duró. Két nap, két kalapács, egy vascső és egy emelő bevetése után már mindenhol jól passzol, a szárazpróbák sikeresek voltak.:)

A következő lépés a varrattömítőzés lesz két lépésben (1 – ellássa a feladatát; 2 – hasonlítson a gyári bevonatra), majd ha azzal is megvagyunk, következhet a durók visszaszerelése és az alvázvédő fújása. Legvégül pedig jöhet a tényleges fényezés.
Ha az is megvan, mehet vissza a futómű, és mehet az üregekbe a trafóolaj, mehet vissza az elektromos rendszer, a beltér, a váltó és a motor. De ez már valószínűleg csak jövőre fog megtörténni, nem hajt a tatár. :)

A bejegyzés kategóriája: Veterán
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?