Trabant 601

Méret és tömeg:

 

Limuzin

Combi

Menetkész tömeg, kg

615

650

Hasznos tömeg, kg

385

390

Megengedett összes tömeg, kg

1000

1040

Tengelyterhelés menetkész állapotban, kg 

elöl

363

365

hátul

252

285

Megengedett tengelyterhelés, kg

elöl

450

460

hátul

550

580

A csomagtartó térfogata, l

415

450

hátsó ülések ledöntésével

1400

Vonóhoroggal vontatható tömeg, kg

fék nélkül

300

300

ráfutófékes

400

400

A tetőcsomagtartó terhelhetősége, kg

65

40

Legkisebb fordulási kör, m

10

10

Gyorsulás, 0…100km/h, s

60

60

Legnagyobb sebesség, km/h

100

100

Motor:

Típus  P65/66
Munkamód  kétütemű
Lökettérfogat (cm3)  594,5
Sűrítési arány  7,8+0,2
Legnagyobb teljesítmény, DIN kW (LE)  19,1 (26)
Legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszám, 1/min  4200
Legnagyobb forgatónyomaték, N*m  53,95
Legnagyobb forgatónyomatékhoz tartozó fordulatszám, 1/min  3000
Üresjárati fordulatszám üzem meleg motor esetén bekapcsolt tompított fénnyel, 1/min  600+100
A motor tömege, kg  54

 Hengerek:

A hengerek száma 2
A hengerek elrendezése álló, soros (a jármű hossztengelyével keresztben)
Furat * löket, mm 72,0*73,0
Löket-furat viszony 1,012

Dugattyú:

A dugattyú magassága, mm 88,6
Dugattyúbeszerelési hézag, mm 0,025…0.037
Dugattyúcsap, mm Ć20*Ć13*56
A dugattyúcsap axiális játéka, mm 0,1…0,3
A dugattyú anyaga K20(G-AlSi20NiCu)

Forgattyús hajtás:

Forgattyús tengely négyszeresen ágyazva (csapágy lendkerék felé: 6009N), darabokból összesajtolva
Hajtórúdpersely-furat, mm 20,020…20,029
Hajtórúdcsapágy tűgörgőscsapágy
Hajtórúd-középtávolság, mm 153,0ą0,15
Forgásirány Bal

Vezérlőmű (szívó forgótolattyú):

A vezérlőtárcsa nyit 45o alsó holtpont után
A vezérlőtárcsa zár 45o felső holtpont után
A kipufogó csatorna nyit 72o 30′ alsó holtpont előtt
A kipufogó csatorna zár 72o 30′ alsó holtpont után
Az átömlő csatorna nyit 55o alsó holtpont előtt
Az átömlő csatorna zár 55o alsó holtpont után

Hengerfej:

A tömítés átmérője, mm 82
A sűrítőtér térfogata, cm3   
                        – összeszerelt hengerfej esetén 43,7ą1,4
                        – szétszerelt hengerfej esetén 49,5ą1,0

 Üzemanyag:

Porlasztott tüzelőanyag (legkisebb oktánszám 88) ROZ 88
Kenőanyag (viszkozitása: nyáron és télen kb. 3oE 50oC-on) MZ 22 (AROL-2T); vagy SAE20 motorolaj
Keverési arány, tüzelő anyag :olaj 50:1 (40:1 vagy 33:1)
Tüzelőanyag-fogyasztás a vezetési módtól függően, l/100km  
60 km/h állandó sebesség esetén 5,5
90 km/h állandó sebesség esetén 8,1
városi forgalomban 7,7

Hűtés:

Rendszer Levegőhűtés
A hűtés módja Axiál ventilátor
Hajtás forgattyústengelyről ékszíjjal
Ékszíj SPZ 9,7*1000
Ékszíjfeszesség eredeti helyzetéből kb.15 mm-re elnyomható

Karburátor:

Típus 28 H 1-1 vízszintes áramú porlasztó
A levegőtorok átmérője, mm 25
Főfúvóka 113
Kiegyenlítő levegőfúvóka 100
Keverőcső, mm 8*Ć0,8
Átmeneti furat, mm Ć1,0
Alapjárati fúvóka 45
Alapjárati levegőfúvóka 100
Alapjárati keverékfúvóka 70
Tüzelőanyagszint az úszóház felső széle alatt, mm 26ą1,5
Kiegészítő fúvóka, mm 45

Az 1983 előtt gyártott karburátor:

Típus 28 HB 2-7
A levegőtorok átmérője, mm 23
Főfúvóka 115
Kiegyenlítő levegőfúvóka 150
Keverőcső, mm 8*Ć0,8
Átmeneti furat, mm Ć1,0
Alapjárati fúvóka 45
Alapjárati levegőfúvóka 150
Tüzelőanyagszint az úszóház felső széle alatt, mm 22ą1,5

Kipufogógázteszt:

CO-tartalom 600 1/min fordulaton, Min 1,5
Tf% Max 3,5

Tengelykapcsoló:

Típus T 160 tányérrugós
Kivitel Egytárcsás Száraz
Pedáljáték, mm 30…35
Tengelykapcsoló-tárcsa típusa 160 DBR
           Vastagsága 6,0
A megengedett kopás 0,7
Betét Cosid 3500

Sebességváltómű:

Típus G 50s
Kivitel Mechanikus, négyfo­kozatú szinkronizált, a IV, fokozatban sza­badonfutóval szerel­ve
Kenőanyag C80
Feltöltendő mennyiség, I 1,5
Áttétel, fogszám  
I, fokozat 4,08, 12/49
II, fokozat 2,32, 19/44
III. fokozat 1,52, 25/38
IV.fokozat 1,103, 29/32
Hátrameneti fokozat 3,83, 12/46
Kapaszkodó képesség az előremeneti fokozatokban,% 35 19 11 6
Tengelymódosítás, fogszám 3,95, 19/75
Sebességmérő-módosítás, fogszám 2, 50, 4/10

                                                                      

Futómű

Kormánymű:

Kivitel fogasléces
Rezgéscsillapítás Gumicsuklós
Kormánykerék fordulat a szélső helyzetek  között 2,5
Kormánymódosítás 1:17,8
Legnagyobb kerékelfordulás 35°
A nyomtávrúd kivitele Osztott gömbcsuklós

Kerekek:

A keréktárcsa kivitele mély ágyazású
A keréktárcsa mérete 4 Jz13
Gumiköpenymérete 5,20.13 vagy

145 SR 13

A gumiköpeny levegőnyomása, bar: Limuzin Combi
Elől 1.4 1.4
Hátul 1.4 1.4
Ha a hasznos teher 60 % felett van, akkor hátul, bar 1.6 1.7

Első tengely:

Kerékfelfüggesztés Fent kereszt irányú laprugó kötegen, lent keresztirányú trapézkaron
Kerékösszetartás diagonál gumikkal            
terhelés nélkül 0°50′…1 °10′ =+5…+7mm
terhelve 0°…0°20′=0…+2mm
Radiál gumikkal 0°…0°20′=0…+2mm
Kerékdőlés  
terhelés nélkül 2°30′ą0°30′=16x3mm
terhelve 2°45′ą0°30′=17,5x3mm
Tengelytávolság, mm 2020ą15-10
Kanyarodási szögeltérés belső kerék 20°-os elfordulása esetén 2°44′ą0°30′
A kanyarodási szögeltérés különbözete Max 1°
Csapterpesztés 7°30′
Utánfutás

Hátsó tengely:

Kerék felfüggesztés háromszög lengőkaron
Kerékösszetartás  
terhelés nélkül 0°10′ą0°30′=-2…+4mm
terhelve 0°ą0°20′=-2…+2mm
Kerékdőlés  
terhelés nélkül +4°30′x0°30′=+28,3ą3mm
terhelve -2°z0°30′=-12,5ą3mm

Első rugó:

Kivitel Keresztirányú laprugó progresszív
A rugólapok száma 9db, 5mm vastag
Rugóút, mm:  
kirugózás 75
berugózás 70
   

Hátsó rugó:

Kivitel Tekercsrugó, lengéscsillapítóval egybeépítve
Rugóátmérő: Limuzin Combi
  11,0 11,5

Lengéscsillapítók:

Kivitel Teleszkópos, kettős működésű
Típus  
Elöl B2-140-65/35 TGL 8114
Hátul F2-439/127-110/40 A

Fékek:

Kivitel Kétkörös, hidraulikus belsőpofás fék.
Elöl Duplex
Hátul Simplex
Kerékfékhenger átmérője, mm  
Elől 22,2
Hátul 15,87
A főfékhenger átmérője, mm 19,05
Fékbetét Cosid 1955
Súrlódási együttható 0,35ą15%
Megengedett betétkopás, mm 2
Fékdob GGKL-25
A fékdob átmérője, mm 200,0
Felszabályozási méret max, mm 202,0
Hatásos fékfelület, cm 471
Az automatikus utánállító játéka a fékpofafuratában, mm 0,3…0,45
Fékfolyadék Globo keverhető SAE70R III fékfolyadékkal
Teljes féklassulás 80 km/h sebes­ségről F-500 N láberővel, m/s 6,0
Tüzelőanyag-tartály  
Űrtartalom l 26
Ebből tartalék 4

Karosszéria:

Kivitel Acéllemezvázas önhordó karosszéria hőre keményedő műanyaggal burkolva
Ajtók száma Limuzin Combi
  2 3
Ülések száma 4 4
    Hátsó ülések lehajthatók

 

Fűtés levegőfűtés

Villamos berendezés:

Az 1984-től gyártott gépkocsikban 12 V-os rendszerű
Kivitel Elektronikus akkumulátoros gyújtóberen­dezés
Típus EBZA-2H adóegység

ESE-2H vezérlőrész

Gyújtási Időpont 21°ą1°vagy 3,0 ą 0,3mm a felső holtpont előtt

Hagyományos akkumu­látoros gyújtóberen­dezés rendszer adatai:

Kivitel hengerenként külön megszakító centrifugális előgyújtás állítóval megszakítónként
A megszakító érintkezők távolsága, mm 0,4ą0,05 a dugattyú felső holtponti helyzetében
Érintkező nyomás, N 4,5…6,0
Gyújtási időpont 24°30′ą1°15′ vagy 4,0ą0,4mm a felső holtpont előtt
Zárásszög  
Alapjárati fordulatszámon 132°ą5°
Legnagyobb fordulatszámon 127°ą5°

Gyújtógyertya:

Típus M 14×260, M14X225
Hőérték 260,0225
Elektródhézag 0,6ą0,05
Használható gyújtógyertyák ISOLATOR 260, 225

PAL N15Y

BOSCH W 78C

NGK BP 6HS

CHAMPION L87Y

Gyújtótekercs:

Típus 8352,101/7
Névleges feszültség, V 12

Indítómotor:

Típus 8202,11/30
Teljesítmény kW, (LE) 0,6 (0,8)

Generátor:

Típus 8042.421/6
Generátor feszültség, V 14
Legnagyobb áram, A 42
Üresjárati fordulatszám, 1/min 1100
Legnagyobb fordulatszám 10000
Hajtás Forgattyústengelyről, ékszíjon keresztül
Forgási irány jobb

Akkumulátor:

Típus 12V 38 Ah
Névleges feszültség, V 12
Kapacitás, Ah 38
Polaritás Negatív pólus a testen
Töltési állapot  
Savsűrűség (akku feltöltve), g/cm3 1,28
Savsűrűség (akku kisütve), g/cm3 1,12…1,16
Savsűrűség (akku félig feltöltve), g/cm3 1,18…1,24
Cellavizsgálat  
Akkumulátor feltöltve cellánként, V 2,2
Akkumulátor kisütve cellánként, V 1,8

Elektronikus feszültségszabályzó:

Típus 8142.5 DLR 14V
Hozzá tartozó generátor feszültséf, V 14
Legnagyobb megengedett gerjesztő áram, A 2,5
Szabályozott generátorfeszültség 14,1ą0,2

Villogó automata:

Típus 8586.6/0002
Kivitel Elektronikus

Ablaktörlőmotor:

Típus 8580.19/260
Rövidzárlati forgatónyomaték, Nm 1,3

Fűthető hátsó szélvédő:

Limusin 12V/75W
Combi 12V/63W

 

Biztosítók:

A biztosítók szám 8
Áramerősség, A 8

                                                                                                                                 

Izzólámpakészlet:

Távfény / tompított fény H4 12 V/45/40 W
Helyzetjelző első 12V/4W
Helyzetjelző hátsó 12V/l5W
Irányjelző 12V/21W
Rendszámtábla-megvilágítás            12V/5W
Féklámpa 12V/21 W
Visszajelző izzók 12 V/ 2W
Belsővilágítás 12 V/5 W

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!