TRABANT 601

 

Méret és tömeg:

 

Limuzin

Combi

Menetkész tömeg, kg

615

650

Hasznos tömeg, kg

385

390

Megengedett összes tömeg, kg

1000

1040

Tengelyterhelés menetkész állapotban, kg 

 

 

elöl

363

365

hátul

252

285

Megengedett tengelyterhelés, kg

 

 

elöl

450

460

hátul

550

580

A csomagtartó térfogata, l

415

450

hátsó ülések ledöntésével

 

1400

Vonóhoroggal vontatható tömeg, kg

 

 

fék nélkül

300

300

ráfutófékes

400

400

A tetőcsomagtartó terhelhetősége, kg

65

40

Legkisebb fordulási kör, m

10

10

Gyorsulás, 0...100km/h, s

60

60

Legnagyobb sebesség, km/h

100

100

Motor:

Típus 

P65/66 

Munkamód 

kétütemű 

Lökettérfogat (cm3) 

594,5 

Sűrítési arány 

7,8+0,2 

Legnagyobb teljesítmény, DIN kW (LE) 

19,1 (26) 

Legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszám, 1/min 

4200 

Legnagyobb forgatónyomaték, N*m 

53,95 

Legnagyobb forgatónyomatékhoz tartozó fordulatszám, 1/min 

3000 

Üresjárati fordulatszám üzem meleg motor esetén bekapcsolt tompított fénnyel, 1/min 

600+100 

A motor tömege, kg 

54 

 Hengerek:

A hengerek száma

2

A hengerek elrendezése

álló, soros (a jármű hossztengelyével keresztben)

Furat * löket, mm

72,0*73,0

Löket-furat viszony

1,012

Dugattyú:

A dugattyú magassága, mm

88,6

Dugattyúbeszerelési hézag, mm

0,025...0.037

Dugattyúcsap, mm

Ć20*Ć13*56

A dugattyúcsap axiális játéka, mm

0,1...0,3

A dugattyú anyaga

K20(G-AlSi20NiCu) 

Forgattyús hajtás:

Forgattyús tengely

négyszeresen ágyazva (csapágy lendkerék felé: 6009N), darabokból összesajtolva

Hajtórúdpersely-furat, mm

20,020...20,029

Hajtórúdcsapágy

tűgörgőscsapágy

Hajtórúd-középtávolság, mm

153,0ą0,15

Forgásirány

Bal

Vezérlőmű (szívó forgótolattyú):

A vezérlőtárcsa nyit

45o alsó holtpont után

A vezérlőtárcsa zár

45o felső holtpont után

A kipufogó csatorna nyit

72o 30' alsó holtpont előtt

A kipufogó csatorna zár

72o 30' alsó holtpont után

Az átömlő csatorna nyit

55o alsó holtpont előtt

Az átömlő csatorna zár

55o alsó holtpont után

Hengerfej:

A tömítés átmérője, mm

82

A sűrítőtér térfogata, cm3 

 

                        - összeszerelt hengerfej esetén

43,7ą1,4

                        - szétszerelt hengerfej esetén

49,5ą1,0

 Üzemanyag:

Porlasztott tüzelőanyag (legkisebb oktánszám 88)

ROZ 88

Kenőanyag (viszkozitása: nyáron és télen kb. 3oE 50oC-on)

MZ 22 (AROL-2T); vagy SAE20 motorolaj

Keverési arány, tüzelő anyag :olaj

50:1 (40:1 vagy 33:1) 

Tüzelőanyag-fogyasztás a vezetési módtól függően, l/100km

 

60 km/h állandó sebesség esetén

5,5

90 km/h állandó sebesség esetén

8,1

városi forgalomban

7,7

Hűtés:

Rendszer

Levegőhűtés

A hűtés módja

Axiál ventilátor

Hajtás

forgattyústengelyről ékszíjjal

Ékszíj

SPZ 9,7*1000

Ékszíjfeszesség

eredeti helyzetéből kb.15 mm-re elnyomható

Karburátor:

Típus

28 H 1-1 vízszintes áramú porlasztó

A levegőtorok átmérője, mm

25

Főfúvóka

113

Kiegyenlítő levegőfúvóka

100

Keverőcső, mm

8*Ć0,8

Átmeneti furat, mm

Ć1,0

Alapjárati fúvóka

45

Alapjárati levegőfúvóka

100

Alapjárati keverékfúvóka

70

Tüzelőanyagszint az úszóház felső széle alatt, mm

26ą1,5

Kiegészítő fúvóka, mm

45

Az 1983 előtt gyártott karburátor:

Típus

28 HB 2-7

A levegőtorok átmérője, mm

23

Főfúvóka

115

Kiegyenlítő levegőfúvóka

150

Keverőcső, mm

8*Ć0,8

Átmeneti furat, mm

Ć1,0

Alapjárati fúvóka

45

Alapjárati levegőfúvóka

150

Tüzelőanyagszint az úszóház felső széle alatt, mm

22ą1,5

Kipufogógázteszt:

CO-tartalom 600 1/min fordulaton,

Min 1,5

Tf%

Max 3,5

Tengelykapcsoló:

Típus

T 160 tányérrugós

Kivitel

Egytárcsás Száraz

Pedáljáték, mm

30…35

Tengelykapcsoló-tárcsa típusa

160 DBR

           Vastagsága

6,0

A megengedett kopás

0,7

Betét

Cosid 3500

Sebességváltómű:

Típus

G 50s

Kivitel

Mechanikus, négyfo­kozatú szinkronizált, a IV, fokozatban sza­badonfutóval szerel­ve

Kenőanyag

C80

Feltöltendő mennyiség, I

1,5

Áttétel, fogszám

 

I, fokozat

4,08, 12/49

II, fokozat

2,32, 19/44

III. fokozat

1,52, 25/38

IV.fokozat

1,103, 29/32

Hátrameneti fokozat

3,83, 12/46

Kapaszkodó képesség az előremeneti fokozatokban,%

35 19 11 6

Tengelymódosítás, fogszám

3,95, 19/75

Sebességmérő-módosítás, fogszám

2, 50, 4/10

                                                                      

Futómű

Kormánymű:

Kivitel

fogasléces

Rezgéscsillapítás

Gumicsuklós

Kormánykerék fordulat a szélső helyzetek  között

2,5

Kormánymódosítás

1:17,8

Legnagyobb kerékelfordulás

35°

A nyomtávrúd kivitele

Osztott gömbcsuklós

Kerekek:

A keréktárcsa kivitele

mély ágyazású

A keréktárcsa mérete

4 Jz13

Gumiköpenymérete

5,20.13 vagy

145 SR 13

A gumiköpeny levegőnyomása, bar:

Limuzin

Combi

Elől

1.4

1.4

Hátul

1.4

1.4

Ha a hasznos teher 60 % felett van, akkor hátul, bar

1.6

1.7

Első tengely:

Kerékfelfüggesztés

Fent kereszt irányú laprugó kötegen, lent keresztirányú trapézkaron

Kerékösszetartás diagonál gumikkal          

 

terhelés nélkül

0°50'...1 °10' =+5...+7mm

terhelve

0°...0°20'=0...+2mm

Radiál gumikkal

0°...0°20'=0...+2mm

Kerékdőlés

 

terhelés nélkül

2°30'ą0°30'=16x3mm

terhelve

2°45'ą0°30'=17,5x3mm

Tengelytávolság, mm

2020ą15-10

Kanyarodási szögeltérés belső kerék 20°-os elfordulása esetén

2°44'ą0°30'

A kanyarodási szögeltérés különbözete

Max 1°

Csapterpesztés

7°30'

Utánfutás

Hátsó tengely:

Kerék felfüggesztés

háromszög lengőkaron

Kerékösszetartás

 

terhelés nélkül

0°10'ą0°30'=-2...+4mm

terhelve

0°ą0°20'=-2...+2mm

Kerékdőlés

 

terhelés nélkül

+4°30'x0°30'=+28,3ą3mm

terhelve

-2°z0°30'=-12,5ą3mm

Első rugó:

Kivitel

Keresztirányú laprugó progresszív

A rugólapok száma

9db, 5mm vastag

Rugóút, mm:

 

kirugózás

75

berugózás

70

 

 

Hátsó rugó:

Kivitel

Tekercsrugó, lengéscsillapítóval egybeépítve

Rugóátmérő:

Limuzin

Combi

 

11,0

11,5

Lengéscsillapítók:

Kivitel

Teleszkópos, kettős működésű

Típus

 

Elöl

B2-140-65/35 TGL 8114

Hátul

F2-439/127-110/40 A

Fékek:

Kivitel

Kétkörös, hidraulikus belsőpofás fék.

Elöl

Duplex

Hátul

Simplex

Kerékfékhenger átmérője, mm

 

Elől

22,2

Hátul

15,87

A főfékhenger átmérője, mm

19,05

Fékbetét

Cosid 1955

Súrlódási együttható

0,35ą15%

Megengedett betétkopás, mm

2

Fékdob

GGKL-25

A fékdob átmérője, mm

200,0

Felszabályozási méret max, mm

202,0

Hatásos fékfelület, cm

471

Az automatikus utánállító játéka a fékpofafuratában, mm

0,3…0,45

Fékfolyadék

Globo keverhető SAE70R III fékfolyadékkal

Teljes féklassulás 80 km/h sebes­ségről F-500 N láberővel, m/s

6,0

Tüzelőanyag-tartály

 

Űrtartalom l

26

Ebből tartalék

4

Karosszéria:

Kivitel

Acéllemezvázas önhordó karosszéria hőre keményedő műanyaggal burkolva

Ajtók száma

Limuzin

Combi

 

2

3

Ülések száma

4

4

 

 

Hátsó ülések lehajthatók

 

Fűtés

levegőfűtés

Villamos berendezés:

Az 1984-től gyártott gépkocsikban 12 V-os rendszerű

Kivitel

Elektronikus akkumulátoros gyújtóberen­dezés

Típus

EBZA-2H adóegység

ESE-2H vezérlőrész

Gyújtási Időpont

21°ą1°vagy 3,0 ą 0,3mm a felső holtpont előtt

Hagyományos akkumu­látoros gyújtóberen­dezés rendszer adatai:

Kivitel

hengerenként külön megszakító centrifugális előgyújtás állítóval megszakítónként

A megszakító érintkezők távolsága, mm

0,4ą0,05 a dugattyú felső holtponti helyzetében

Érintkező nyomás, N

4,5...6,0

Gyújtási időpont

24°30'ą1°15' vagy 4,0ą0,4mm a felső holtpont előtt

Zárásszög

 

Alapjárati fordulatszámon

132°ą5°

Legnagyobb fordulatszámon

127°ą5°

Gyújtógyertya:

Típus

M 14x260, M14X225

Hőérték

260,0225

Elektródhézag

0,6ą0,05

Használható gyújtógyertyák

ISOLATOR 260, 225

PAL N15Y

BOSCH W 78C

NGK BP 6HS

CHAMPION L87Y

Gyújtótekercs:

Típus

8352,101/7

Névleges feszültség, V

12

Indítómotor:

Típus

8202,11/30

Teljesítmény kW, (LE)

0,6 (0,8)

Generátor:

Típus

8042.421/6

Generátor feszültség, V

14

Legnagyobb áram, A

42

Üresjárati fordulatszám, 1/min

1100

Legnagyobb fordulatszám

10000

Hajtás

Forgattyústengelyről, ékszíjon keresztül

Forgási irány

jobb

Akkumulátor:

Típus

12V 38 Ah

Névleges feszültség, V

12

Kapacitás, Ah

38

Polaritás

Negatív pólus a testen

Töltési állapot

 

Savsűrűség (akku feltöltve), g/cm3

1,28

Savsűrűség (akku kisütve), g/cm3

1,12…1,16

Savsűrűség (akku félig feltöltve), g/cm3

1,18…1,24

Cellavizsgálat

 

Akkumulátor feltöltve cellánként, V

2,2

Akkumulátor kisütve cellánként, V

1,8

Elektronikus feszültségszabályzó:

Típus

8142.5 DLR 14V

Hozzá tartozó generátor feszültséf, V

14

Legnagyobb megengedett gerjesztő áram, A

2,5

Szabályozott generátorfeszültség

14,1ą0,2

Villogó automata:

Típus

8586.6/0002

Kivitel

Elektronikus

Ablaktörlőmotor:

Típus

8580.19/260

Rövidzárlati forgatónyomaték, Nm

1,3

Fűthető hátsó szélvédő:

Limusin

12V/75W

Combi

12V/63W

 

Biztosítók:

A biztosítók szám

8

Áramerősség, A

8

                                                                                                                                 

Izzólámpakészlet:

Távfény / tompított fény

H4 12 V/45/40 W

Helyzetjelző első

12V/4W

Helyzetjelző hátsó

12Vl5W

Irányjelző

12V/21 W

Rendszámtábla-megvilágítás           

12V/5W

Féklámpa

12V/21 W

Visszajelző izzók

12 V/ 2W

Belsővilágítás

12 V/5 W

Oldal tetejére

Vissza a műszaki adatokhoz