Trabant 1.3 Tuning Projekt

 

Amint eljött 2008 nyara, a Trabicsek leutazott Tibkéhez egy kis "okosításra".

A lista a következő volt:
- motor átfűzése wartburg alkatrészekkel (így nincs gond a motorszámmal se, de az erő az mégis több lesz :p)
- VW Polo GT 5 sebességes váltó Golf II vágott féltengelyekkel
- motortér kifújása, mivel már elég kaki volt az állapota
- 50-es kipuffrendszer 4-2-1 leömlővel indítva
- QH kuplung.

A módosítások miatt a Trabi kb másfél hónapot töltött Tibkénél. Nem a beszerellési idő volt ennyi, hanem közbejött egy kis probléma. Mivel Tibke igyekezett kifelé Zwickauba, ezért még ezen tali előtt be lett fejezve a kocsi. Aztán amikor mentünk érte, akkor derült ki, hogy nem lehet váltani. Csak később derült ki, hogy az ok az új kiemelőcsapágy halála volt. Viszont mivel nem volt több idő Zwickau előtt, így a Trabi a következő 2 hetet Tibkééknél töltötte, viszont nem történt rajta semmi javítás. Ez csak a Zwickau/Dornburg utáni héten következett be.
Ekkor azonban már ténylegesen hazajött a Trabi.:) A váltót ugyan még szokni kellett a bot rövidebb és direktebb mozgása miatt, meg a gázpedál használatát is újra kellett tanulni, nem volt komolyabb probléma. A "szoktatás" már a hazaúton megtörtént.:D

A Trabuár azóta is az akkori elhozatali állapotában leledzik és jó egészségnek örvend. Tulajdonképpen az eddigi jónéhány hónap alatt mindössze 2 nagyobb probléma jött elő. Egyszer elszakadt a karbitalp, az végül cserés lett. Aztán a téli hideg miatt felszaladt az olaj a karbiba, ezt egy karbipucolás orvosolta. Ezenkívül szinte csak apróságok voltak, mint pl. termosztát/hőfokjeladó csere, de ezekre nem térnék ki.
Szóval a megbízhatósággal nincs gond, szinte fura, hogy nem kell hetente belebújni a motorba, majdhogynem már autó feelingje van! :D

Idén nyárra még tervbe van véve egy kaszniátvizsgálás, szükség esetén lakatolás, állagmegőrzés, végül fényezés. Ezekre majd kitérek ha itt lesz az ideje.